För att skapa maximal exponering och uppmärksamhet kring er investering kan det ibland vara en bra idé att skapa profilprodukter som sticker ut ordentligt och drar ögonen till sig! Grundidén med en profilprodukt är att man ska stärka bandet till mottagaren, kanske är mottagaren en tidigare kund som man vill ska känna en ännu större koppling till sitt företag. Kanske är det en potentiell kund som man vill knyta till sig eller anställda som man vill stärka lojaliteten hos.
För att göra mottagaren nöjd är det viktigt att profilprodukten har en funktion som löser ett problem för mottagaren/användaren. En bra idé för att välja en passande profilprodukt är då att tänka sig in i mottagarens vardag, vilka problem kan vi lösa för dem? Oftast har man en så pass bra och nära relation med sina mottagare att man kan lista ut ett passande problem för dem att lösa. Det bästa är ju om problemet har en koppling till er bransch. Kanske behöver arbetarna på bygget nya snygga kaffetermosar i en lagom storlek och som går att försluta tätt och hänga i byxan?
För att göra er profilprodukt unik gäller det att tänka ett steg extra. Ni vill lösa ett problem för mottagaren SAMTIDIGT som den sticker ut och skapar sensation. För att få inspiration till passande produkter kan det vara bra att här ta hjälp av en leverantör som kan tipsa er om passande profilprodukter inom just er bransch. Ett annat sätt att hitta något passande är att även kolla igenom deras sortiment online. En av de leverantörer som har absolut störst sortiment inom profilprodukter är tsreklam. Ni finner deras sortiment av profilprodukter här.
Där kan ni utan problem söka igenom olika produktgrupper med tusentals artiklar och få inspiration och idéer till er unika profilprodukt som passar era mottagare bäst. Kom ihåg att det finns unika och specialdesignade varianter även av storsäljarna och standardprodukterna så som till exempel reklampennor, kapsylöppnare, vattenflaskor, USB-minnen med mera. Det behöver inte vara en väldigt speciell funktion för att profilprodukten ska vara unik utan gör man designen speciell sticker produkten ut ordentligt! Oftast är detta rätt väg att gå då man med standardprodukterna lättare kan tillgodose ett behov hos mottagarna. Det är därför dessa produkter är just storsäljare!